top of page
מייסדים.JPG
סיפור המייסדים
להיות יזם חינוכי וההרפתקאה  של Eureka Mundo

לפני ארבע שנים, בעודי יושב עם שבתאי, שותפי, על ערמת קלמנטינות, נולדה היוזמה - הכנסת ה למידה מבוססת עולמות וירטואליים (סביבות תלת ממדיות המשלבות יצירה קהילה וחוקי מסחר - EDU 3d3c) למערכת החינוך, כבסיס למגוון רחב של תפיסות פדגוגיות וככלי לפיתוח מיומנויות מגוונות אצל התלמידים.

אני הייתי לאחר סגירת מיזם אחר שהייתי שותף לו ושבתאי היה בשלב של שינוי מקצועי ויציאה מעולם בימוי הטלוויזיה והאתגר החינוכי אצל ילדים ובני נוער אתגר את שנינו כשדה בו נרצה לפעול .  ידענו ששימוש במשחקי תלת ממד מרובי משתתפים זו שפתם של הילדים והצעירים או בעצם שפתו של רוב הציבור במאה ה 21 אך יתרה מכך זו הדרך המהירה ל שיפור מיומנויות למידה , תרגול יזמות וקבלת החלטות, שיפור מיומנויות חברתיות ופיתוח כישורים טכנולוגיים שבוגרי מערכת החינוך כה זקוקים להם כיום . הכרתי היטב את עולם ההדרכה הארגוני, את מערך ההדרכה הצה"לי, את החינוך הבלתי פורמאלי במתנסים ובתנועות הנוער ואת חווית ה"סטארט אפ " הישראלי, אבל תמיד שמרתי מרחק ממערכת החינוך המסודרת, מהכניסה לקודש הקודשים -. לתוך בתי הספר הבירוקרטיה נראתה אין סופית , חסמי האישורים נראו מפחידים והמערכת עייפה ומנוונת.

הצצנו לתוך מערכת החינוך ונפגענו .. פגשנו מנהלת מיוחדת, אסתי, מבית ספר "נופים" אשר הכריזה בפשטות - "אתם תחלמו אני אאפשר" ומיד חיברה אותנו ליעל - המורה הבלתי נלאית שקפצה למשימה - יאללה לומדים דברים חדשים. באותו היום החל מסע מופלא של חלומות - הצבת מטרות שנראות בלתי אפשריות - התמודדויות, הצלחות וכישלונות - לילות ללא שינה - הגשמות - חלומות .... בתוך מערכת החינוך. . . תראו איך ניתן לפעול עבור החינוך המיוחד ולנוער אוטיסטי , בואו נבנה תכנית לשילוב של קהילות יהודיות בארץ ובחו"ל כך נולדה תכנית "קדימה", תלמידים מלמדים תלמידים ופרויקטים רב דוריים ...

מסע ברכבת הרים מטורפת

המסע של EurekWorld הוא מסע ברכבת הרים מטורפת אשר חושף בפנינו אנשי חינוך השמחים לאתגרים ומעוניינים לבצע שינויים , אנשי חינוך שהניצוץ בוקע מן העיניים ניצוץ של סקרנות ועשיה , מורים ומחנכים אשר משתוקקים להדליק את הניצוץ בעיני הילדים ומוכנים להשקיע את המאמץ הנוסף בדרך . בנבכי המערכת מצאנו מפות אוצר שונות (למידה משמעותית, פריצת גבולות הכיתה, מיומנויות הלומד במאה ה 21, פדגוגיה מוטת עתיד) מפות אשר כמו סימנו לנו את דרך ההתקדמות ואת  כיווני הפדגוגיה אליהם נרצה לפרוץ ולתרגם אותן לתוכניות מעשיות

במעקב אחרי המפות שלנו והשבילים אותם כבשנו והבקענו מצאנו מערכת חינוך מורכבת , רבת פנים אשר לעיתים מביטה בעייפות על עוד יזם מטורלל שמעוניין לשנות את העולם , אבל מצאנו גם את הצמתים המקדמים. אותם צמתים אשר מעיזים ואומרים בואו נלך קדימה, מצאנו אותם באגף ללמידה מתוקשבת ובחממו"פ, באגף להכשרה מקצועית וברשויות המקומיות, מצאנו אותם אצל מורים ומנהלי פסגות.

בשטח אנחנו פוגשים לרוב את המורים המוכנים להתנסות ולעיתים גם ם אנחנו פוגשים מנהלים שמובילים תהליכי שינוי מתמיד ומעל לכל אנחנו וגשים מגוון צצום של תלמידים סקרנים שמוכנים להשקיע עד אין ץץ בעשיה וביצירה.

ציור מחדש של הקופסאות

. המסע דורש פיתולים, יציאות דרך הדלת וחזרה מסדק החלון. ציור מחדש של הקופסאות כדי שנדע ממה אנחנו יוצאים ולאן אנחנו. למידה מתמדת ושינוי מתמיד שלנו כיזמים ומיזם. אבל מעל הכל מדובר במסע מרתק של תלמידים שצמאים ללמוד אחרת וצוותי מורים ומנהלים שמחפשים דרכים חדשות ללמידה במילניום השני ובעיקר שני יזמים אשר הולכים לישון עם חיוך אווילי על הפנים וקמים השכם בבוקר ליום חדש של עשיה ואתגר כי יש עוד כל כך הרבה ללמוד ולגלות , לחקור ולפתח , לשנות ולהשתנות, לצמוח ולהצמיח ... ובעיקר עוד מיליון עיניים מחייכות המככות מעבר לדלת הסתרים הבאה לגלות מה הפפםם הכנו בהפתעה.

 

על המיזם: EurekaMundo למידה בעולמות וירטואליים (Edu 3D3C)

EurekaMundo  היא פלטפורמת עולם וירטואלי ללמידה, פלטפורמה המביאה למימוש את תפיסת הC3 (Educación),  3D,  Comunidad,  Creación,  Comercio מרחבי למידה תלת ממדיים מרובי משתתפים המשלבים יכולת יצירה של תכנים על גבי הפלטפורמה , בזמן אמת ועל ידי הקהילה לצד מנגנוני מסחר של החלפת אובייקטים , קביעת ערך לאובייקט וניהול משא ומתן. פלטפורמה זו, בצצצ, מחקה בצורה המיטבית יום את מנגנוני החברה הבסיסיים ומאפשר יצירת פפילויות חברתיות ויצרניות מורכבות.

השימוש בפלטפורמה זו מאפשר מגוון רחב של מתודולוגיות למידה הכוללות משחוק , למידה מבוססת פרויקטים ולמידה מבוססת פתרון בעיות, למידה שיתופית, הערכת עמיתים ומתודולוגיות להערכה חלופית, עבודת צוות, פיתוח אוריינות טכנולוגית שבירת גבולות הכיתה

ובית הספר, בחינה של מאפייני הגלוקליות ושימוש ב כלים א-פורמליים בחינוך ועוד. מגוון המיומנויות הרב הבא לידי ביטוי מאפשר התאמה אישית לצרכי הלומד ונותן לתלמידים שונים בעלי מיומנויות שונות לבוא לידי ביטוי.

הפלטפורמה מעניקה מגוון כלים המאפשרים התפתחות מקצועית של התלמידים בתחום פיתוח משחקי מחשב קוד ורובוטיקה ומיומנויות הלומד במאה ה 21 החל מגילאי בית ספר יסודי ועד לחטיבה עליונה ואף סטודנטים במכללות וזאת לצד התנסות חדשנית בתחומי הדעת השונים .

עד היום הוכשרו מעל ל 150 מערים מתוך מערכת החינוך ומעל ל 5000 תלמידים לעבודה על גבי הפלטפורמה הפועלים בכ 60 בתי פפר שונים. בשנת הלימודים תשע""ח כ 25 מורים מובילים תכניות וקבוצות תלמידים פפילות במערכת החינוך בארץ ובשתי קבוצות בחו"ל.

במגגרת תכנית החמממו"פ של משרד החינוך מקודמות שלוש תכניות לימודים ייחודיות על גבי הפלטפורמה.

 

אז מה עושים עם עושר האפשרויות הזה?

חיפה וירטואלית

סביבה משחקית לעיר חיפה אשר פותחה על ידי תלמידים בכיתות ה-כ מעשרה בתי פפר שונים אשר עבדו במקביל בסביבת משחק אחת ופיתחו מודל של העיר חיפה.

חיפה וירטואלית

שורדים וקיימים

תכנית למודים אשר חוקרת את נושא הקיימות ונועדה למדעים בכיתות ה-ו. התוכנית מציבה אתגרים לתלמידים ועליהם לפתור אתגרים אלו תוך שיתוף פפולה, חשיבה יצירתית ולמידת חקר.

שורדים וקיימים

מורים מפתחי תוכן

מספר מורים הצטרפו לקהילת מפתחי התוכן ומפתחים תכניות לימוד משלהם על גבי הפלטפורמה כמו יוון בעת העתיקה , לימוד גופי הנדסה במרחב, אומנות ילדים בשואה, לימודי אנגלית לדוברי אנגלית, בית ספר של העתיד, חינוך פיננסי ועוד ...

מורים מפתחים תוכן

ילדים מפתחים לילדים

  אחת מגולות הכותרת של הפלטפורמה הפועלת בבתי הספר היא תכנית "יזמי התקשוב" במסגרת התכנית תלמידים ומורים מפתחים ביחד משחקים ופעילויות חינוכיות עבור בית הספר בו הם פועלים לטובת כלל ילדי בית הספר .

bottom of page